We leerden over de kermis net voor en na het kermisweekend in Zulte. De focus lag op tellen en beurt afwachten dus maakten we van onze klas in verschillende hoekjes iets over de kermis.
Wat hebben we doorheen dit thema allemaal gedaan:
- Brainstormen: wat weten we allemaal over de kermis?
- Samen een kermis opbouwen in de klas/ speelplaats
- Waarneming van de kermis in Zulte en de firtelreuzen (zie vorig blogbericht)
- Eendjes vissen a.d.h.v. opdrachtkaarten en een dobbelsteen
- Blikken gooien: turven, hoeveel heb ik er om gegooid?
- Oliebollenkraam openhouden: evenveel betalen
- Spelen met ballonen: hoe lang kan ik hem omhooghouden?
- Matrix de kermis
- Vertellen over het kermis- en firtelweekend
- Kermiswoorden naleggen met letters
- Een prent in stukken knippen en terug ordenen/ kleven op cijfer
- Evenveel frietjes tekenen
- Grote kermisvoormiddag op de speelplaats (zie volgend blogbericht)