Raar, welke sporen vinden wij in onze klas… Zijn het van honden?katten?dino’s?…. Neen het zijn afdrukken van berenpoten… grote, kleine en middelgrote. Samen gingen we op ontdekking naar welke beren er allemaal bestaan.
Uiteindelijk kwamen we terecht bij ‘de 3 beren’ uit het verhaal van Goudlokje.
Samen met de drie beren en Goudlokje gingen we op avontuur. We oefenden veel op GROOT – MIDDELGROOT – KLEIN.
Ook de telrij tot 3 kwam frequent aanbod.
- sorteren van de spullen van de 3 beren adhv grootte
- sorteer en kleefspel mbt grootte
- waarneming echte Beren
- Lied: De drie beren en een pink – aanleren
- Lied: Goudlokje – aanleren
- Versje ‘Oei ik groei’
- Waarneming: meegebrachte knuffelberen
- Tik Tak rond Goudlokje
- Godsdienst: Hoe kan Goudlokje het probleem met de drie beren oplossen?!
- Berenpap maken + smullen
- Boswandeling in het bos met de drie beren: Wat vinden we in het bos dat groot/middelgroot/klein is? Welke vruchten/bomen/bladeren ontdekken we?
- Dramatiseren van het verhaal door de juffen en kleuters
- En nog zoveel meer…