VRIJDAG 6 OKTOBER 2023:
De afgelopen weken werkten we in de klas rond ‘de kermis’. Hierbij stond vooral het tellen centraal en daarnaast oefenden we ook nog eens extra op onze beurt afwachten. Twee zaken die zeer belangrijk zijn op de kermis 😉 Wat deden we allemaal?
– samen brainstormen: wat weten we al allemaal over de kermis?
– samen brainstormen: hoe willen en kunnen we een kermis opbouwen in onze klas?
– samen een kermis opbouwen in de klas/ speelplaats
– waarneming van de kermis op het kerkplein en bezoek aan de firtelreuzen (zie vorig blogbericht)
– eendjes vissen a.d.h.v. opdrachtkaarten en dobbelsteen
– blikken nummeren om een werpkraam van te maken
– tellen en turven hoeveel blikken er omvergegooid zijn
– oliebollen- en frietjeskraam openhouden: evenveel betalen
– botsauto’s (dozen) nummeren met een cijfer en er mee spelen/ botsen
– een draaimolen maken en tellen hoeveel kleuters erop mogen
– spelen met ballonnen: hoeveel slagen kan ik hem omhoog houden?
– matrix eendjes hoeveelheden
– tel en dobbelsteen kermisspelletjes
– kermiswoorden naleggen met letterblokjes
– vertellen over het kermis- firtelweekend
– luisteren naar verhalen over de kermis
– themaliedje aanbrengen
– een prent in stukken knippen en terug ordenen en kleven op cijfer
– evenveel frietjes tekenen
– oliebollen en frietjes maken met plasticine
– botsauto’s maken met clicks en ermee spelen
– grote kermisvoormiddag op de speelplaats (zie vorig blogbericht)
– …