De afgelopen weken werkten we rond ‘de struisvogel’. Aan de start van het thema vonden we een groot ei in de klas… Van wie of wat zou dat kunnen zijn?! Maar vooral wat zou erin zitten?! Enkele dagen moesten we ongeduldig wachten…
Ondertussen deden we:
- verhaal ‘Wat zit er in het ei’
- brainstorm ‘struisvogel’
- Waarneming: soorten eieren vergelijken
- Op bezoek naar struisvogelboerderij
- ….
Eindelijk was het zover… Het ei was gebroken en er kwam een groot struisvogelkuiken uit! We noemden de struisvogel Loua. Maar het kuiken was wat verdrietig… Het voelt zich zo alleen. Al snel kregen we het idee om vriendjes te maken voor het kuiken. We gingen aan de slag met struisvogels te maken.
- knutselen van struisvogelmand: bekleven van de buik, poten via plooitechniek, tenen uitprikken, nek schilderen, kop stempelen met vork en zelf uitknippen, vleugels bekleven met pluimen
- Versieren van een struisvogelei met schrijfpatronen
- WI: hoeveelheden vergelijken van eieren (meest/veel -minst/weinig -evenveel)
- Rangorde van groot naar klein
- matrix van eieren
- Verhaal ‘Fiet wil rennen’
- themalied ‘Fiet wil rennen’
- Spel ‘Groot – middelgroot – klein
- Sorteren van eieren
- Plaatsbepaling van eieren
- koken met eieren
- …
Op donderdag was het onze beurt voor de opruimactie van Broederlijk Delen. Wat hebben we veel opgeruimd!
Als afsluiter van het thema mochten we op paaseieren zoektocht in de speeltuin. Wat vonden we dit super fijn!
























































































































































